Latvijas iedzīvotāji pagājušajā gadā visvairāk naudas tērēja par vietējiem gaļas, piena un maizes produktiem, liecina žurnāla «Forbes» veidotais tops par pērn 30 Latvijā pirktākajiem zīmoliem.
Pētījumā, ko pirmo reizi «Forbes» veidojis Latvijā, noskaidrots, ka TOP5 pirktākie zīmoli ir «Rīgas miesnieks», «Rēzeknes gaļas kombināts», «Hanzas maiznīca», «Kārums» un «Ķekava». Minimālais pārdošanas apjoms, lai zīmols iekļūtu «Forbes 30» pirktāko zīmolu topā, bija 5,6 miljoni latu.
Latvijas pirktāko zīmolu topā no stiprajiem dzērieniem pārstāvēts vien «Rīgas melnais balzams», kurš ir iecienīts tūristu vidū, un brendijs «Bonaparte», kas ieņem 26. vietu. Neviens degvīna zīmols šajā topā nav iekļuvis. Tas būtu noticis, ja vien 40% no nelegālā alkohola būtu tirgoti legāli, uzskata eksperti.
«Pretēji gaidītajam, ka vismaz kāds no pirktāko zīmolu pirmā trijnieka pārstāvēs alkoholiskos dzērienus, visvairāk pirktais alkohola ražotāju zīmols – «Cēsu alus» - ir tikai 11.vietā. Tas var liecināt, ka lielākā daļa cilvēku joprojām nevar atļauties neko vairāk par iztikas minimuma grozu. Salīdzinājumam - lielajā kaimiņvalstī Krievijā pirmajā vietā pirktāko zīmolu topā ir alus,» norāda topa veidotāja, «Forbes» galvenā redaktora vietniece Katrīna Iļjinska.
TOP 30 iekļuvušie zīmoli atklāj interesantu ainu - Latvijas iedzīvotāji vislabprātāk maksā par pārbaudītām vērtībām. Tikai viens no topā iekļautajiem zīmoliem – «Dobele» - ir izveidots pēdējo piecu gadu laikā, pārējie ir stiprinājuši savas pozīcijas daudzu gadu garumā.
Veidojot 30 pirktāko zīmolu reitingu, «Forbes» balstījās uz tirgus izpētes kompāniju «Nielsen» un «Euromonitor» datiem, uzņēmumu atskaitēm, Valsts ieņēmumu dienesta akcizēto preču informāciju un vairāk nekā 100 intervijām ar uzņēmējiem.